wz








 


          2009                                            

 
          Pádlo je jednoduché sportovní náčiní, které používá vodák. Je to nástroj, sloužící k ručnímu pohonu lodí (pádlování).
          Vyrábí se z mnoha materiálů: dřevo, plast, hliník, kevlarové nebo uhlíkové vlákno. U kajakářského pádla jsou listy vůči sobě
          vzájemně pootočeny svírají mezi sebou určitý úhel. Ukazuje se že přetáčet pádlo zatěžuje zápěstí a že to na divoké vodě nemá          
          opodstatnění a tak výrobci úhel mezi listy snižují na 45°, 30°, 15° nebo taky 0. Kdyby všichni jezdili s nulou tak odpadnou
           problémy s levýmia pravými pádly. Kdysi se totálně povedlo přetočit trh Wernerovi v USA.
          Stanovil délky, úhly, vyřadil z výroby levá pádla a celá Amerika jezdí na tom co Werner zavedl. Čechy jsou prošpikované desítkou
          značek a tak tohle tady asi komplikovat život nebude, každý si může vybrat své pádlo. U některých firem se můžeme setkat
          s mnoha zajímavostmi které je od sebe odlišují ať již "dyzajnem" nebo použitými technologiemi výroby.
          Příkladem pro mne docela nepochopitelným je fy.Ty Warp která u kajakářského pádla použila pro překrytí středového slepu žerdi
          hliníkovou trubku. O.K. dobře, někdo to přijme, ale nejde mi na rozum proč jsou všechny pádla slepené napevno a podle prodejce
          - není možné si zvolit úhel 90° nebo "svůj".  Kdyby to měli složené na půlky a dodělali to na počkáni zákazníkovi, stejně jako když
          kupuješ lyže a nějaké vázání...tak by jim k tomu přeci stačila pilka a nějaké rychlolepidlo a třeba by pak i ušetřili za přepravu, ale
          to je jen moje úvaha.
 

                                                                                    Ty Warp

                                                                                     No nic se neděje, máme tu další možnosti...........


Carbon Monocoque Technology
Výrobek z jednolitého kusu (fr."jediná skořápka").

Již před několika lety s tímto systémem přišel Lettmann.
 Loni se do vývoje stejného systému pustili dvě světové firmy
a pomalu se dalo očekávat že přijde Monocoque boom....
 


Fy.Galasport nechtěla být experimentátor o které se říkalo že se
jí nedaří, zároveň však měla dost času na to aby si její vývojový
team ujasnil jakým způsobem se technologie ubírá a navíc měli
možnost tuto dobu využít k testování různých způsobů výroby.
 Vývojovému týmu se nakonec podařilo zvládnout tuto novou
 technologii a nadešel den D kdy je již možné dát na trh pádlo
>  3M MAXI MONOCOQUE   <
V součastné době se i nadále pracuje na formách a modelech
našich nejprodávanějších slalomových kajakářských pádel
K1 NAJA a v těchto dnech se již také testuje nové pádlo
> K1 NAJA Midi Monocoque <
které se v průběhu měsíce října pomalu začne objevovat i na
veřejnosti, ale zároveň a především, přichází s novinkou
pro singlíře - Monocoque pádlo
>  C1 TE6  <
 


ing.Vladislav GALUŠKA
Generální manager fy.Galasport uvádí:


Technologie je v podstatě shodná třeba s předními výrobci,
kteří na trh uvádí špičkové silniční rámy. Jde o laminování
do formy, kde je list spojen s žerdí v jednolitém kuse.
O technologii, poté co je materiál naskládán ve formě s využitím vyváženého poměru materiálu pro místa s vyšší torzní tuhostí, nechci hovořit, pakliže se jedná o to co je na výsledném výrobku vyzkoušené
a je tím nejcennějším krokem. V každém případě jednolitým spojením
listu se žerdí dojde ke zvýšení celkové tuhosti pádla a zároveň se
vyloučí místo zlomu listu od žerdi. Výsledným efektem pak je efektivnější záběr. Kde se nachází hranice, kdy tento efekt závodník pozná, zatím málokdo tuší. Dá se však předpokládat, že začátečník a 3VT se bude pohybovat pod tímto bodem...
Pro C1 prozatím zůstává hlavička dřevěná, ale je to jen otázka
toho, co trh bude žádat - umíme samozřejmě dělat i karbonové hlavičky. Zároveň s novým pádlem představíme i délkovou a úhlovou regulaci pádel. Převážně ve Francii závodníci často laborují s délkou pádla a požadují na různé obtížnosti tratě měnit délkové nastaveni pádla. Zdali
je to zbytečné či nikoli je otázka spíše pro závodníka. Otázkou je samozřejmě hmotnost a cena. V těchto otázkách ještě zcela jasno není. Hmotnost by se měla podobat stávajícím pádlům neb materiálu se již
do pádel o moc méně dávat nedá a maximálně se hmotnost změní o pár deka, což není podstatné, je však skoro jasné že se těžiště kanoistického pádla pohne k hlavičce a to je kladný efekt ve prospěch pádlaře.
Cena samozřejmě bude o něco vyšší, nicméně to je opět otázka kalkulace před zahájením sériové výroby, ale nebude to pravděpodobně nic extremního. Pokud se člověk odpíchne od ceny cca 5.200,- Kč za pádlo
TE5 s Patrice žerdí, myslím že by se výsledná cena měla stále pohybovat pod hranici 6.000,- Kč
Ze začátku bude určitě převládat skepse v tom směru, co si počne závodník při zlomení pádla. Když si však uvědomíme že nejvíce defektů
je právě ve spojení listu se žerdí, možná to tak "příšerné" nebude, konec konců, s tím se srovnali i hokejisté. Podstatné asi bude nevycházet s pádlem, které není dostatečně otestované. Pokud by se vychrlila stovka pádel a každý kolem sebe uvidí jen třísky, pravděpodobně se to projeví
i na samotném hodnocení padla a jeho prodejnosti...
 


Kajak


Kajakářské pádlo
MCQ

       Autor: Kristian Houf

 




>  C1 TE6  <
 





 

Na trhu se objevuje neustále něco nového a tak jsem se při prohlížení nabídky setkal s novinkou v nabídce
vodáckého obchodu - novinkou pro náročné, která mne docela zaujala a trochu pobavila - ale hlavně cenou.
Kajakářské pádlo od Fy.Werner - Stikine Core si pořídíte za 11.580,- Kč. /r.2009/
Uvádí se co získáte: Špičkové pádlo se středním listem a špičkovým výkonem.
To nejlepší co si pádler může pro sjíždění přát. Díky jádru jsou záběry lehce výtlačné a neunavují.
Jedno z nejlepších pádel v naší galaxii. K dostání s lomenou, Neutral Bent žerdí. Silně návykové. Materiál Carbon.
 

2009



Jistě parádní - pádlo Werner Stikine Core lomená žerď + oválná trubka v úchopu.
Uvádí se, že díky jádru jsou záběry lehce výtlačné a neunavují....

Jsou pádleři, pro které je snem si toto pádlo koupit.....  Jsou pádleři, kteří ví proč si ho nikdy nekoupí.....
Werner má asi většinou zákazníky z komuny lidí, kteří nevědí co s penízkama....


2018

Ceny šly dolů - od 5.700,- Kč. až  do 10.800,- Kč.

 



          Musím přiznat že s oválnou žerdí již z výroby
          jsem se u tuzemských výrobců nesetkal.
                                       
                                      v r. 2009

Moje úvaha:
Toto vše - co Werner, mi pádla z GALASPORTU nabídnula také a dalo by se říci, že za poloviční cenu:
Lomené žerdi - několik typů nejen v karbonu ale i carbon / kevlar.......
/a to neuvádím všechny typy které dělá/

A nejen samotné listy (cca. 40 typů), ale i kompletní pádla má GALASPORT jedinečné v mnoha provedeních a skvěle pracujících v jakékoliv vodě a číkoliv rukou - experta závodníka či laika turisty. Jsem rád, že na našem trhu jsou možnosti výběru zboží, ale pokud je něco co neodpovídá ceně a možná i kapse českého vodáka a pakliže je na trhu podobný ne-li stejný výrobek, tak nějak si myslím, že i když bych na Wernera měl, tak bych si radši přidal pár stovek a šel bych si pořídit dvě pádla /jedno na hned a druhé na rezervu/ od GALASPORTU nebo RAABA ..... hlavně ať se zaplatí český výrobek a "prachy" zůstanou doma a ne někde v daleké cizině. Krom toho, já si řežu délku a pak i lepím úhel listu sám, protože jsem ze "staré školy", baví mne to a je to pro mne vždy takový obřad, po kterém s tím pádlem - tak nějak srostu.

"Moje spotřeba pádel, se díky zakoupením pádla z Galasportu stabilizovala na jedno za sezonu a pořád mi již pátou sezonu drží".